En lille inspiration til handling når andre begår fejl…
Jeg var for nylig på kursus. En af dagene – lige før undervisningen – smadrer en af kursisterne ved en fejl en masse glas og kopper, da han vil sætte sit glas i opvaskebakken. Ved et uheld trækker han bakken for langt ud og BUM – hele baduljen ryger på gulvet med et giga brag. Og her kommer det fantastiske. Vores ene lærer, der sad klar med os andre i undervisningssalen ved siden af, sagde med sit hjertelige smil…”Kom..vi skal ud og hjælpe…for den der taber eller smadrer noget ved et uheld, skal ALDRIG selv samle det op”…Den lille sætning: “Den, der taber noget ved et uheld, skal aldrig selv samle det op” …..mærk den lige….den er så fin og fantastisk. Når man netop har tabt noget, smadret noget – lavet en giga fejl, så er man typisk rystet, ked-af-det, frustreret. Måske vred på sig selv…Det, man netop har brug for er, at andre kærligt siger “Jeg hjælper dig”. 💕Så næste gang der bliver lavet fejl i din virksomhed..hvordan kan du så være behjælpelig? Og lige så vigtigt…Når DU selv begår fejl – så husk en venlig indre dialog. Vær venlig mod dig selv. Ofte er vores egendialog hård og barsk.